§ 10.1 Deset principů víry
Kniha אדרת אליהו Plášť Elijášův zmiňuje následujících deset principů víry; na podporu jejich pravdivosti předkládá celou řadu logických argumentů a citací textů Písma svatého.
1) Fyzický vesmír byl stvořen, tj. před stvořením neexistoval.
2) Vše kromě Věčného Stvořitele bylo stvořeno.
3) Stvořitel nemá fyzickou podobu, je jen jeden, je jediný a jedinečný.
4) Stvořitel nám poslal našeho učitele רַבֵּנוּ Mojžíše, mír s ním.
5) Stvořitel daroval Mojžíšovi Svou dokonalou Tóru.
6) Každý věřící by měl ovládat jazyk Tóry a měl by být schopen Tóru interpretovat.
7) Stvořitel nám kromě Mojžíše poslal i jiné proroky.
8) Stvořitel v Soudný den vzkřísí mrtvé.
9) Bůh spravedlivě soudí každého člověka podle jeho skutků a zásluh.
10) Bůh neopustil svůj lid ani během jeho exilu mezi národy, soužení Lidu Izraele je Boží vůlí. Lid Izraele by měl toužit po spáse z rukou mesiáše z rodu Davidova.
Komentář k § 10.1
Deset principů víry podle rava Jehudy ben Elijahu Hadassí:
Různí učenci představili své vlastní (odlišné) verze deseti principů víry.
Jeden z nejstarších seznamů byl sestaven ravem Jehudou ben Elijahu Hadassí.
Rav Jehuda ben Elijahu Hadassí představil svou verzi deseti principů víry ve svém velkolepém díle אשכל הכפר Eškol ha-kofer, které sepsal tři století před אדרת אליהו.
Rav Jehuda ben Elijahu Hadassí sepsal Deset principů víry dříve, než Maimonides sepsal svých Třináct principů víry.
Rav Jehuda ben Elijahu Hadassí ve svém díle uvádí, že jeho principy víry vychází z děl jeho karaimských předchůdců.
Principy víry uvedené v díle אדרת אליהו se zase v mnoha ohledech podobají principům víry uvedeným v אשכל הכפר.
Například oba autoři uvádí jako šestý princip víry nezbytnost znalosti jazyka Tóry.
Rav Jehuda ben Elijahu Hadassí jako jeden z posledních אֲבֵלֵי צִיּוֹן Truchlících pro Sijón kladl zvláštní důraz na Jeruzalém a Boží Chrám.
Jeho sedmý princip víry hlásá, že Jeruzalémský Chrám je Palácem Božím, tento princip se deseti principech víry rava Elijahu ben Moše Bašjači neobjevuje.