§ 19.2.1 Kdy by měla být obřízka provedena - Židovský novorozenec
V případě židovského novorozence mužského pohlaví by k obřízce mělo dojít osmého dne po jeho narození.
Tento příkaz byl dán jak Abrahámovi: Po všechna pokolení každý, kdo je mezi vámi mužského pohlaví, bude osmého dne po narození obřezán, doma zrozený i koupený za stříbro od kteréhokoli cizince, který není z tvého potomstva. (1M 17:12) tak i Mojžíšovi: Osmého dne bude chlapec obřezán. (3M 12:3)
Někteří učenci zastávají názor, že by se mělo jednat o osm dvaceti čtyř hodinových časových úseků počítaných od okamžiku narození dítěte.
Na příklad, pokud se dítě narodilo v poledne, mělo by být podle názoru těchto učenců obřezáno v poledne o osm dní později.
Většina učenců ale zastává názor, že se jedná o osm kalendářních dní.
Ve velmi vzácných případech se chlapec narodí bez předkožky.
V těchto případech pohlíží karaimská halacha na chlapce jako na plnohodnotně obřezaného a nevyžaduje žádné dodatečné úkony.
Rabíni talmudistů v těchto případech vyžadují úkon zvaný דָּם בְּרִית הַטָּפַת Hatáfat dám berít neboli kapka krve smlouvy, což je odebrání kapky krve z penisu.
Všichni učenci se shodují na tom, že v případě závažné nemoci nebo celkové slabosti chlapce (z obavy o jeho život) je možné obřízku odložit, neboť záchrana života má přednost před splněním téměř všech přikázání.
Někdy se dítě narodí na přelomu dne, tj. v době kolem setmění a není jednoznačně jasné, který kalendářní den se narodilo.
V takovém případě je potřeba den narození stanovit metodou odhadu (viz § 2.5).
Pokud se nepodaří den narození odhadnout, měl by být chlapec obřezán v den, který by mohl být osmým nebo devátým dnem po narození, ne v den, který by mohl být sedmým nebo osmým dnem po narození.
To proto, že je přípustné aplikovat pravidlo odložení obřízky v případě ohrožení zdraví a života dítěte.
A také proto, že není znám precedent, který by připouštěl vykonat obřízku před osmým dnem věku chlapce.