§ 14.7.2 Cícít - kdy má být nošen oděv s třásněmi
Oděv s třásněmi bychom měli nosit celý den, neboť je psáno: Na čtyřech cípech oděvu, který nosíš … (5M 22:12)
Kniha אדרת אליהו Plášť Elijášův ale poznamenává, že ze strachu z pronásledování se již oděv s třásněmi běžně po celý den nenosí, celodenně nošený oděv s třásněmi byl nahrazen modlitebním šálem טַלִּית, kterým se modlící zahaluje pouze během modlitby.
Rav Kálev Efendopulo (Afendopolo, Afendopulo) nicméně poznamenává, že rav Elijahu ben Moše Bašjači a další učenci jeho generace obnovili tradici celodenního nošení oděvu s třásněmi. *
Oděv s třásněmi nemusíme nosit v noci, protože bychom ve tmě na třásně neviděli, třásně totiž nosíme na oděvu právě proto, abychom se na ně dívali, tj. aby nám připomínaly všechna יהוה přikázání… (4M 15:39)
* Rav Kálev Efendopulo (Afendopolo, Afendopulo) to uvádí v části knihy אדרת אליהו Plášť Elijášův věnované přísahám, kterou napsal po smrti rava Elijahu ben Moše Bašjači.
Komentář k § 14.7.2
Jak אדרת אליהו tak גן עדן uvádějí, že není povinností nosit oděv s třásněmi v noci.
Rav Levi ben Jefet se ve své knize ספר המצוות zmiňuje o jedné výjimce.
Karaimové v Egyptě se během večerní modlitby většinou do talitu neodívali, izraelští karaimové se do talitu odívají jak během ranní modlitby, tak během modlitby večerní.
Ti, kdo začali nosit oděv s třásněmi * i mimo čas modlitby, nerozlišují mezi dnem a nocí.
V kalifornské karaimské synagoze v Daly City si modlící také nasazují talit jak během ranní modlitby, tak i během modlitby večerní.
*Jedná se o tzv. malý talit טלית קטן