§ 8.3.7 Dodržování Čtyř půstů
Čtyři půsty dodržují i Talmudisté, jejich půsty ale připadají na jiné dny než půsty karaimů.
Talmudisté spojují své půsty spíše se zničením druhého Chrámu než se zničením Chrámu prvního. *
Naši učenci vazbu Čtyř půstů se zničením druhého Chrámu odmítají s odkazem na proroka Zachariáše, kterého se lid ptal **, v době, kdy již stál druhý Chrám, zda má stále truchlit nad zničením prvního Chrámu.
Prorok Zacharjáš na dotaz lidu odpověděl následujícím způsobem: Toto praví יהוה zástupů: Půst čtvrtého, půst pátého, půst sedmého a půst desátého měsíce se judskému domu obrátí v radostné veselí a utěšené slavnosti. Jen milujte pravdu a pokoj!
Mnoho učenců prorokovu odpověď chápe tak, že tyto dny budou mít status půstu do konce časů. ***
A protože byly půsty vztahující se ke zničení prvního Chrámu drženy i v době kdy stál Chrám druhý, zastává mnoho našich učenců názor, že bychom je měli dodržovat i v dnešní době.
* Data talmudistických půstů nemají vazbu pouze na zničení druhého Chrámu. Stanovování talmudistických dat je obecně velmi komplikované a vyžaduje velmi podrobné vysvětlení. Kniha אדרת אליהו Plášť Elijášův se nicméně zaměřuje na vztah mezi talmudistickými půsty a zničením druhého Chrámu a karaimskými půsty a zničením prvního Chrámu.
** Mám se nadále pátého měsíce oddávat pláči a odříkání, jak jsem to po léta činil? (Zacharjáš 7:3)
*** To silně naznačují i následující verše.